Woord van hoop voor elke dag.

Mijn foto
Mijn verlangen is om mensen te vertellen van de liefde van Jezus Christus en Zijn geweldige kracht. Als u in nood bent of op zoek naar rust in uw leven, mail mij gerust, u krijgt altijd antwoord.

zaterdag 30 januari 2010

Ontrouw in huwelijken, echtbreuk dus, verscheurt kinderharten

















Op je oude dag en nog gelukkig!

We zien dat het kwaad in alle mensen aanwezig is. In rijk en arm, in jong en oud, in blank en bruin en alle kleuren. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn. Als wij het maar zouden willen erkennen. En God de gelegenheid zouden geven ons te verlossen. Onze houding zal er een van schuldbesef moeten zijn. Maar meestal doen wij wat wij willen en denken dat goed is en vooral dat wat in ons eigen voordeel is.

Wat te denken van de vele geheimen die tussen mannen en vrouwen bestaan, die soms zelfs voor Gods aangezicht elkaar trouw beloofden, maar toch 'vreemd' zijn gegaan?
En wat te denken van ouders die uit elkaar gaan vanwege overspel van een , of van beide partijen? Wat te denken van die arme kinderhartjes die uit elkaar worden gescheurd? Die liggen te huilen in hun bedje? Want Pappa en Mamma gaan uit elkaar. Hun innerlijk wordt letterlijk aan flarden gescheurd.

ADVIES AAN OUDERS DIE OP HET PUNT STAAN UIT ELKAAR TE GAAN: STA GOD TOE UW HARTEN ZACHT TE MAKEN OPDAT DIE KAPOTTE KINDERHARTJES WEER HEEL WORDEN.
Is het zo moeilijk, man of vrouw, vader of moeder, om jezelf te verloochenen en het echt goed te maken? Is het zo moeilijk om te bedenken dat door jullie vroegere liefde voor elkaar dat kind kwam? Is het zo moeilijk om te denken aan de tijd dat je elkaar van harte lief had? De Bijbel zegt, in het bijzonder over scheiding ten gevolge van overspel het volgende:

Spreuken 5
18 Uw bron zij gezegend,
verheug u over de vrouw van uw jeugd:
19 een liefelijke hinde, een bekoorlijke ree;
laat haar boezem u te allen tijde vreugdedronken maken,
wees steeds verrukt over haar liefkozingen.
20 Waarom zoudt gij dan, mijn zoon, afdwalen naar een vreemde,
de boezem van een onbekende omarmen?
21 Want voor de ogen des HEREN liggen ieders wegen open,
Hij weegt al zijn gangen.
22 Zijn ongerechtigheden vangen de goddeloze,
in de strikken zijner zonde raakt hij vast.
23 Hij sterft, omdat tucht hem ontbreekt,
door zijn grote dwaasheid verdwaalt hij.


WIJ, MIJN VROUW EN IK, ZIJN TACHTIGERS; WE ZEGGEN ELKE DAG NOG DAT WE VAN ELKAAR HOUDEN. OMDAT BIJ GOD ALLES MOGELIJK IS
Schrijver heeft zelf, door vooral vers achttien in praktijk te brengen een enorme ervaring.
Hij heeft de leeftijd van de sterken reeds bereikt. Maar als ik mijn vrouw voor mij stel en haar gedenkt toen zij jong was, zoals vers achttien zegt, komt diezelfde liefde en tederheid 'van toen' in mijn hart en kan ik haar aan mijn hart drukken alsof ik jong ben. Ik hou nog net zoveel van haar als in die tijd.

GOD IS DE LEVENDE GOD EN VERHOORT NOG STEEDS GEBEDEN DIE NAAR ZIJN WIL ZIJN.
Wij hebben ook, mijn vrouw en ik, toen we nog betrekkelijk jong waren, gebeden dat God ons het vermogen zou geven elkaar lief te blijven hebben, ook als bij het ouder worden seksualiteit geen rol meer zou spelen, dus zolang we het leven zouden hebben. Dat heeft God gedaan. Hem zij de dank gebracht. Wij houden nog steeds veel van elkaar.

HOOGMOED OF OOTMOED, EEN ZAAK VAN DOOD OF LEVEN.
Mocht u soms tot de lezers behoren die zeggen: "Ik geloof niet in God'" dan kan bovenstaand getuigenis misschien een reden zijn om wel te geloven.
Ik zou nog veel sterkere getuigenissen kunnen opsommen, die het bestaan van God bewijzen maar als u God vijandig gezind bent zal dat niet baten. Als u zo iemand bent zult u nog niet geloven al zou u zien dat een dode opgewekt wordt.

Dat heeft Jezus van u gezegd.
Maar voor u die ootmoedig genoeg bent kan dit getuigenis ten goede zijn.


Wilt u eens met dit ouder echtpaar van gedachten wisselen, dat kan, klik hier